screen

Szélvédő javítása esőben-hóban.

Az autónkat általában az év 12 hónapjában használjuk,így akkor is kapunk kavicsfelverődést a szélvédőnkre, ha éppen tél van és a hó is esik.Meg van a technológia arra is, hogy a hóesésben is meg tudjuk javítani a szélvédőnkön lévő kőfelverődést, vagy repedést.ezek a műgyanta alapú szélvédőragasztók fényre kötő ragasztó,mint a fogászatban lévő fehér tömés.Azok is fényre kötnek meg.Vagyis a szélvédő ragasztót,(műgyantát) UV fény éri aktiválja a ragasztó molekuláit és kémiai kötésbe kerülnek az üveg molekuláival,így kialakul egy erős ragasztási kötés.Ha nincs lehetőség fedett helyen megjavítani az autónk szélvédő sérülését egy úgynevezett UV burát helyezünk a kavicsfelverődés fölé,ami megakadályozza a további nedvesség és szennyeződés bekerülését a sérülésbe.Ezalatt a bura alatt ki tudjuk szárítani a kőfelverődést egy hőpisztollyal vagy egy erre specializált öngyújtóval.A lényeg, hogy melegítés közben mindig ellenőrizzük, hogy hány fokos a szélvédőnk hőmérséklete,nehogy túlmelegítsük az üveget.Ezt annyiszor ismételjük amíg teljesen ki nem szárad a szélvédőnk sérülése.Mivel ez az UV álló búra teljesen megvédi a sérülést attól, hogy víz kerüljön bele,ezért közvetlen hóesésben vagy esőben is el tudjuk végezni a szélvédő javítását.Télen nagyon fontos a szélvédő sérülés mihamarabbi megjavítása,mert a hőmérséklet különbség miatt(kinti hő -5C-bent az autóban+20 C) anyagfeszültség keletkezik és az autónk szélvédőjének berepedését okozhatja,különösen a szélvédő alsó részén,ahol a forró levegőt fújja a ventilátor a szélvédőnkre.Ha már elszenvedtük a szélvédő sérülést azzal kímélhetjük szélvédőnket, hogy közvetlen nem fújatjuk a forró levegőt az üvegre.

Összegezve:

1.Ha kavicsfelverődést kaptunk száraz időben mindig ragasszuk le a sérülést egy cellux-al vagy szigetelőszalaggal, hogy ne szennyeződjön a sérülés.

2.Szemrevételezzük, hogy a szélvédőnk melyik részén van a sérülés(ha az üveg szélétől 10 cm-es sugarú körben van az nagyon veszélyes! Minnél hamarább keressünk egy szélvédő javítót.

3.Kerüljük a nagy kátyúkat,fekvő rendőrt az úton,hogy minél kevesebb erőbehatás,feszültség érje a szélvédőnket.

Bármilyen kérdése van vagy tanácsra van szüksége hívjon bizalommal,vagy keressen meg elérhetőségeim bármelyikén.

Facebook

Blog

Twitter

Pinteres/szelvedomester

 

 

 

 

netadmin

View more posts from this author